XAMK – brändätty podcast erottaa kilpailijoista

Luovan idean lähtökohdat

Asiakkaan pitkän tähtäimen tavoite on ottaa näkemysjohtajan paikka työelämän muutoksia, digitaalisuutta ja vastuullisuutta koskevissa keskusteluissa. Viestinnän tulee olla proaktiivista ja inspiroivaa.  Tutkintoon johtavien koulutusten vetovoimaa halutaan parantaa 15% erityisesti ensisijaisten hakijoiden määrää kasvattamalla. 

Toteutettu ratkaisu

Rakensimme kampanjan jossa, loimme tavanomaista ratkaisua syvällisemmän ja sekä asiakasta että kohderyhmää pidemmällä aikavälillä palvelevan ratkaisun. Syntyi idea brändätystä podcast-sarjasta, jossa käsitellään alalla pinnalla olevia ja kohderyhmää askarruttavia aiheita. Podcastin juontajaksi valittiin kohderyhmässä suosittu ja samastuttava vaikuttaja ja jaksoissa vierailivat vetovoimaiset asiantuntijat sekä XAMKin omat opiskelijat.

29,5%

Kasvu Xamkin ensisijaisissa hakijoissa

3.438

Kuuntelukertaa kolmen viikon aikana

1.

Kaikista ammattikorkeakouluista suurin kasvu hakijamäärissä ​