Pepsi MAX – Miten Pepsi MAX nostettiin ruokajuomien harkintavalikkoon

Luovan idean lähtökohdat

Kampanjan tavoitteena oli nostaa Pepsi MAX kuluttajien harkintavalikkoon ruokajuomaa valitessa. Better with Pepsi MAX -kampanjan kärkiviestinä oli yhdistää Burger Lovers Facebook -yhteisö sekä Pepsi MAX herkullisen ruokakokemuksen luomiseksi. Ideointivaiheessa tunnistettiin, että koronan myötä burgereiden kotiin tilaaminen oli hyvin suosittua, ja idea kirkastui näiden viitekehysten ympärille.

Toteutettu kampanjaratkaisu

Luovan ideoinnin perusteella syntyi konsepti, jossa burgerit ja Pepsi MAX yhdistettiin. Pepsi MAX loi Burger Lovers -Facebook yhteisön pohjalta virtuaaliravintolan, josta pystyi tilaamaan kotiin Foodoran ja Woltin toimittamana Helsingissä, Turussa ja Tampereella. Virtuaaliravintolan listalle pääsivät Burger Lovers -yhteisön jäsenten ideoimat ja parhaimmaksi äänestetyt burgerireseptit. Makuyhdistelmän kruunaamiseksi burgeriannoksen kylkeen kuului mukaan Pepsi MAX.

Idean ympärille rakennettiin laaja ja monipuolinen mainoskampanja. Kampanjassa hyödynnettiin muun muassa sosiaalisen ja digitaalisen median kanavia, vaikuttajamarkkinointia sekä digitaalista ulkomainontaa. Maksetun mainonnan puolella tavoitteena oli laaja tavoittavuus, mutta lisäksi taktisemmin kohderyhmän aktivoiminen ravintoloiden kuljetusalueilla.

Kampanja sai huikeat tulokset, jossa 75 % 18-24-vuotiaiden kohderyhmässä muisti nähneensä mainontaa. Jopa 38 % mainontaa nähneistä, ilmoitti ostaneensa tai aikovansa ostaa Pepsi MAXia.

75%

Mainonnan muistaminen 18-24 vuotiaissa

 

38%

Ostivat tai aikoivat ostaa Pepsi Maxia nähtyään mainontaa

+

Ansaitun media näkyvyys; IL, foodora, burger lovers fb- ryhmä.