McDonalds – Niille jotka eivät syö Mäkkärissä

Datan johtamisella sekä rohkealla luovalla lähestymisellä tuloksellisuuteen ja myyntiennätykseen 

Luovan idean lähtökohdat

Kilpailu sai McDonald’sin etsimään uusia markkinointiviestinnän kulmia hintavetoisen tuotemainonnan rinnalla. Samalla on tunnistettu, että kotiinkuljetusmarkkina on keino ottaa sijaa pikaruokasektorilla ja kasvattaa markkinaosuutta. Saatavuuteen liittyvät tekijät korostuivat korona-aikana erityisinä kilpailutekijöinä. Muiden pikaruokatoimijoiden aloitettua aiemmin kotiinkuljetukset, Mäkkärin piti kehittää konsepti, joka erottuu edukseen.

Toteutettu ratkaisu

Loimme monikanavaisen kampanjan, jossa luova suunnittelu lähti siitä, että myös salaiset burgerien rakastajat voivat syödä Mäkkärissä käymättä koskaan siellä sisällä. Humoristisella mainonnan keinolla kerroimme millä eri tavoin voi saada Mäkkäristä ruokaa. Laajan yleisön tavoittamiseksi valtakunnallisuus oli kampanjassa tärkeää ja yhdistimme niin massamedioita kuin digitaalisia kanavia.