JHL – Kyllä joku hoitaa

Kyllä joku hoitaa – kampanja nostaa esiin JHL:läisten työntekijöitä, jotka liian usein nähdään vain käsipareina.

Luovan idean lähtökohdat

Kevään 2022 laajoista työehtosopimusneuvotteluista ennustettiin tulevan raskaita, joten oli tärkeää saada JHL:n ammattiryhmien jäsenet mediassa ja yhteiskunnassa näkyviksi valtakunnallisesti.

Kampanjaan lähdettiin toteuttamaan dramatisoimalla epäkohtia, jossa JHL:n ammattialojen työntekijöiden tekemää työtä pidetään itsestään selvänä.

Toteutettu ratkaisu

Tehokkain tapa osoittaa työntekijöiden näkymättömyys on tehdä heistä oikeasti näkymättömiä “jokuja”, jättäen jäljelle vain työtä tekevät käsineet. Kyllä joku hoitaa.

Aloitimme Kyllä joku hoitaa – kampanjan strategisesti tammikuussa 2022, jolloin yhteiskunnalliset asiat olivat pinnalla ensimmäisten aluevaalien vuoksi. Lisäksi haasteellinen työmarkkinatilanne oli ollut jo pidempään otsikoissa.

Tavoittaaksemme valtakunnallisesti koko Suomen kansan, laadimme monimediastrategian, jossa kohderyhmälle oli useita kohtaamispisteitä. Toteutimme useita kohderyhmää emotionaalisesti puhuttelevia luovia ratkaisuja ja formaatteja; videoita, audioita sekä printtimainontaa. Kampanjassa toistuivat johdonmukaisesti sama kärkiviesti sekä visuaaliset elementit.

 

Tutustu JHL:n toimintaan tästä.

71%

Väestöstä huomasi kampanjan

61%

Koki mainonnan muuttavan mielikuvia JHL:stä positiivisemmaksi

12000

Uutta jäsentä kesäkuuhun mennessä