Tubettajat ovat nousseet viime vuosina koko kansan seuraamiksi mielipidevaikuttajiksi. Myös tubettajien tekemät kaupalliset yhteistyöt yritysten kanssa yleistyvät nopeasti. Mutta miten kumppanuudet tubettajien tuottamissa sisällöissä vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen ja miten näihin suhtaudutaan?
Toteutimme Troot Networkille kartoituksen, joka pureutuu nuorten aikuisten mediatottumuksiin ja tukee vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua (n=1000).
Tutkimus selvitti mm. seuraavia asioita:
- Mitkä mediat ovat nuorille aikuisille tärkeimpiä juuri nyt?
- Miten katsojat suhtautuvat kaupallisiin kumppanuuksiin YouTubessa?
- Millainen vaikutus Tuben kumppanuuksilla on ostopäätöksiin?
- Millaiset kaupalliset yhteistyöt vetoavat katsojiin parhaiten?
Lisää aiheesta:
“Joka kolmas nuori on lopettanut tubettajan seuraamisen markkinointituputuksen takia”