OMD jälleen voitokkaana RECMA Network Diagnostics- rankingissa – Paras globaali mediatoimisto jo kuudetta kertaa peräkkäin.

Omnicom Media Group -toimisto OMD Worldwide on jälleen nimetty parhaiten menestyneeksi maailmanlaajuiseksi mediaverkostoksi arvostun RECMA Network Diagnostics -raportin viimeisimmässä julkaisussa. Tämä on kuudes peräkkäinen julkaisu viimeisen kolmen vuoden aikana, jossa OMD on päässyt diagnostiikkaraportin kärkeen.

Tällä viikolla julkaistussa raportissa OMD oli kasvattanut etumatkaa lähimpään kilpailijaan historiallisen paljon. OMD:n ja toiseksi sijoittuneen toimiston välinen pistemääräero ylitti toisen ja kahdeksannen sijan välisen eron, jonka johdosta RECMA linjasi, ettei “OMD:llä ei tällä hetkellä ole suoraa kilpailijaa” globaalien mediatoimistoverkostojen joukossa ja kuvaili verkostoa “yhtenä vahvana johtajana kahdeksan suurimman toimiston edellä”.

Diagnostiikkaraporti perustuu 676 toimiston arvioon 45 markkinalla. Suorituskyvyn arviointiin raportti tarjoaa markkinointi-indeksin perustuen 19 avainmittariin, jotka eivät rajoitu ainoastaan määrällisiin mittareihin, kuten aktiviteettimäärään tai taloudellisiin tuloksiin. Osallistuvat toimistot luokiteltiin sekä numeerisesti että seuraavien luokkien mukaan: Dominant, High Profile, Very Good Profile, Good Profile ja Average Profile. Myös OMD Finland menestyi hyvin sijoittuen 17 pisteellä High Profile-kategoriaan. Toimitusjohtaja Markus Grannenfelt ennustaa liikevaihdon nousevan kolmanneksen vuoden 2023 aikana.

Globaalien sijoitusten erittely osoittaa, että OMD on parhaiten suoriutuva toimisto Pohjois-Amerikassa, EMEAssa, Keski- ja Itä-Euroopassa ja Pohjoismaissa, ja sijoittuu dominant-kategoriaan 10 markkinalla, mukaan lukien Australia, Saksa, Kreikka, Italia, Uusi-Seelanti, Peru, Ruotsi, Turkki, Yhdistynyt kuningaskunta ja Yhdysvallat. Raportti paljastaa, että OMD on alueen suurimpien mainostajien valinta Pohjois-Amerikassa, EMEA:ssa ja APAC:issa, ja sijoittui ensimmäiselle sijalle myös seuraavissa kategorioissa: new business balance over one year ja digital, data and content resources. OMD valittiin raportissa myös yhtenäisimmäksi toimistoverkostoksi alueellisilla sijoituksilla mitattuna.

OMD Worldwide:n toimitusjohtaja George Manas kommentoi OMD:n ennätyksellistä menestystä seuraavasti: “Tulokset osoittavat OMD:n kyvyn yhdistää alustaa, ihmisiä ja prosesseja luodakseen asiakkaillemme sen, mikä on seuraava askel. Jokaisena päivänä jokaisessa OMD:n toimistossa toimitamme moderneja mediaratkaisuja , joita tukee emoyhtiömme “Agency as a Platform” -lähestymistapa, joka yhdistää median, sisällön ja kaupan. Tämän mahdollistaa alan johtava osaamisemme ympäri maailmaa ja se toteutetaan OMD Design -suunnitteluprosessin kautta, asiakkaidemme kasvun edistämiseksi.”

Omnicom Media Groupin Agency as a Platform -lähestymistavan vaikutus – joka perustuu kaikkia Omnicom-toimistoja tukevaan Omni-järjestelmään – näkyy myös OMD:n sisaryritysten PHD:n ja Hearts & Sciencen sijoituksissa. Raportti luokittelee PHD:n viiden parhaiten suoriutuvan toimiston joukkoon APAC:issa ja nousevan Latinalaisessa Amerikassa. Hearts & Science nousee EMEA:ssa ja oli neljän parhaan joukossa kokonaispisteiden nousussa kolmen vuoden aikana ja arvioitiin suurimman nousun saavuttaneeksi toimistoksi edelliseen raporttiin verrattuna.

Kärkipaikka RECMA Network Diagnostics- raportissa on viimeisin merkittävä tunnustus OMD:lle vuonna 2023. Aikaisemmin tänä vuonna OMD nimettiin Under Armourin ja Vansin globaaliksi media-AOR:iksi (Agency of Record) sekä Beiersdorfin media-AOR:iksi Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa.  Tämän lisäksi OMD sijoittui ykköseksi RECMA Competitiveness in Pitches -raportissa kesäkuussa 2023 ja sai kuudetta kertaa peräkkäin ykkössijan sekä RECMA 2022 Billings Report että COMvergence 2022 Billings Report -raporteissa, jotka molemmat julkaistiin heinäkuussa.